image

Dieta wegetariańska

Opis i przykładowe menu diety

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

Dieta, z której wykluczone są dania mięsne i rybne. Znajduje się w niej mnóstwo warzyw, owoców, zbóż, kasz, strączków, ziaren, orzechów i grzybów. Prawidłowe zbilansowanie zapewnia pokrycie zapotrzebowania na energię, białko, witaminy i składniki mineralne (np. cynk, jod, wapń, żelazo) oraz niesie za sobą korzyści zdrowotne zarówno w profilaktyce, jak i leczeniu niektórych chorób. Zapotrzebowanie np. na białko zapewnione jest poprzez dania z roślinnych produktów wysokobiałkowych. Dieta bezmięsna jest także bardzo bogata w błonnik, co poprawia przemianę materii i ułatwia odchudzanie. Jest to zbilansowana dieta dla wszystkich tych, którzy są wegetarianami z wyboru, jak i dla osób, których organizm ma problem z trawieniem i przyswajaniem produktów mięsnych. Dieta wege jest doskonałym wyborem również dla osób, które chcą sobie zrobić przerwę w jedzeniu mięsa.