image

Dieta o niskim IG

Opis i przykładowe menu diety

4 dania w ciągu dnia: śniadanie, II śniadanie, obiad, kolacja + przekąska probiotyczna
4 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal

Dieta opiera się na zasadach zdrowego odżywiania z wykorzystaniem produktów spożywczych o niskim indeksie glikemicznym, czyli takich, których spożycie nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi. Dieta o niskim IG jest bogata w źródła pełnowartościowego białka, pełnoziarniste produkty zbożowe, zdrowe tłuszcze oraz surowe warzywa i owoce. Niskie IG wynika nie tylko ze starannego doboru produktów, ale również ze sposobu ich obróbki termicznej i mechanicznej. Ta wiedza jest niezbędna do skomponowania menu tak, aby zredukować indeks glikemiczny posiłków. Dietę o niskim IG wzbogaca i urozmaica przekąska probiotyczna, której zadaniem jest hamowanie rozwoju patogenów oraz zwiększenie odporności organizmu.

Dieta dedykowana jest osobom cierpiącym na niektóre choroby autoimmunologiczne i dietozależne, takie jak: insulinooporność, cukrzyca typu 1 i 2 (również stan przedcukrzycowy) czy ogólny zespół metaboliczny. Dietę polecamy każdemu, kto chciałby zmniejszyć spożycie cukru.