image

Posmakuj zdrowia

Catering dietetyczny autorstwa Pawła Dobrzańskiego

Cześć, z tej strony Paweł Dobrzański.

Gotowanie i sport (bieganie, pływanie, rower, narty, morsowanie) to moje dwie największe pasje, chociaż na drogę zdrowego trybu życia wszedłem stosunkowo późno, będąc kucharzem już dobre kilkanaście lat! Pewnego dnia mocno odczułem fakt, że moja waga znacznie wzrosła, a samopoczucie pogorszyło się. Naturalnym krokiem była zmiana diety i aktywne spędzanie wolnego czasu po pracy. Tak pokochałem bieganie, zacząłem ćwiczyć oddychanie, odstawiłem napoje gazowane i przetworzone produkty spożywcze, a wprowadziłem do swojego menu dużo więcej naturalnych, dobrej jakości posiłków. Wszystko, co udało mi się wypracować z samym sobą sprawiło, że czuję się szczęśliwy i pełen energii do działania. Dzięki temu, czym się karmię i jak aktywnie żyję moja waga jest na odpowiednim poziomie, a ja czuję się doskonale we własnym ciele.

Pic

Chciałbym żebyś i Ty zajął się sobą, czuł się dobrze i żył długo w zdrowiu. Gotowanie pozostaw nam, a Ty postaraj się włączyć do swojego życia aktywność, nawet gdyby miał to być tylko długi spacer. Zobaczysz jak po niedługim czasie oprócz zrzucenia kilogramów poczujesz przypływ energii i świetnego samopoczucia.

Zapraszam Cię do przetestowania moich diet, które przygotowałem wraz z moim zespołem Posmakuj zdrowia.

Paweł

Zapoznaj się z naszymi dietami

Dieta testowa (dowolna dieta na 3 dni)

Nie wiesz jaką dietę wybrać? Przetestuj, posmakuj i zdecyduj!

Program diety testowej trwa 3 dni i kosztuje jedynie 150 zł. Jest to optymalny czas trwania, który umożliwi Ci stwierdzenie czy dana dieta, jej kaloryczność oraz różnorodność odpowiadają Twoim gustom i oczekiwaniom.

Prosimy pamiętać, że testową dietę można zamówić tylko jednokrotnie.

Zobacz więcej
Dieta standardowa
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

W diecie tej zachowana jest równowaga pomiędzy poszczególnymi składnikami odżywczymi. Jej różnorodność sprawia, że w menu znajdą się zarówno dania mięsne, jak i wegetariańskie czy rybne. Nie zabraknie w niej dań kuchni polskiej, którą Paweł Dobrzański promuje na kanale YouTube: Posmakuj Polski, ale będą w niej również dania kuchni całego świata. Dieta standardowa jest znakomitym wyborem dla osób, które chcą się zdrowo odżywiać i nie muszą eliminować ze swojej diety żadnych produktów żywieniowych.

Zobacz więcej
Dieta wegetariańska
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

Dieta, z której wykluczone są dania mięsne i rybne. Znajduje się w niej mnóstwo warzyw, owoców, zbóż, kasz, strączków, ziaren, orzechów i grzybów. Prawidłowe zbilansowanie zapewnia pokrycie zapotrzebowania na energię, białko, witaminy i składniki mineralne (np. cynk, jod, wapń, żelazo) oraz niesie za sobą korzyści zdrowotne zarówno w profilaktyce, jak i leczeniu niektórych chorób. Zapotrzebowanie np. na białko zapewnione jest poprzez dania z roślinnych produktów wysokobiałkowych. Dieta bezmięsna jest także bardzo bogata w błonnik, co poprawia przemianę materii i ułatwia odchudzanie. Jest to zbilansowana dieta dla wszystkich tych, którzy są wegetarianami z wyboru, jak i dla osób, których organizm ma problem z trawieniem i przyswajaniem produktów mięsnych. Dieta wege jest doskonałym wyborem również dla osób, które chcą sobie zrobić przerwę w jedzeniu mięsa.

Zobacz więcej
Dieta wegetariańska + ryba
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

Podobnie jak dieta wegetariańska wyklucza dania mięsne, lecz 2 razy w tygodniu znajdą się w niej dania rybne. Ryby bogate są w wysoko i łatwo przyswajalne białko oraz w kwasy omega-3, które mają dobroczynny wpływ na organizm. Dieta idealna dla osób, które nie jedzą mięsa, ale nie chcą rezygnować z korzyści płynących z jedzenia ryb.

Zobacz więcej
Dieta sportowa
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
2 wersje kaloryczności do wyboru: 2500 kcal / 3000 kcal

Kluczową cechą diety sportowej jest właściwy dobór wartości energetycznej oraz odpowiedniej podaży białka i węglowodanów. U osób uprawiających sport zapotrzebowanie na białko i węglowodany jest większe niż standardowo ze względu na częstotliwość wysiłku fizycznego. Prawidłowo zbilansowana dieta pozwala czerpać maksymalne korzyści wynikające z wysiłku np. poprawę kondycji i ogólnej sprawności, ale także wspomaga profilaktykę chorób układu krążenia czy nowotworów. Dieta idealna dla osób, które regularnie podejmują aktywność fizyczną. Taka dieta świetnie sprawdzi się u wyczynowców, ale też u osób, które dopiero zaczynają przygodę ze sportem.

Zobacz więcej
Dieta bez laktozy i glutenu
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

W diecie bezlaktozowej nabiał pochodzenia zwierzęcego został zastąpiony produktami białkowymi pochodzenia roślinnego. Podstawowym założeniem diety bezglutenowej jest całkowita eliminacja z jadłospisu zbóż będących źródłem glutenu. Należą do nich: pszenica, żyto, orkisz, jęczmień, pszenżyto, owies oraz wszystkie inne odmiany tych gatunków roślin. Z uwagi na konieczność odpowiedniego zbilansowania białka, do diety włączane jest mięso oraz ryby, a także większa ilość warzyw strączkowych i jajek od kur z wolnego wybiegu lub najwyższej klasy tzw. “zerówek”. Dieta specjalistyczna polecana osobom, które z codziennego menu eliminują laktozę i gluten. W diecie mogą znajdować się śladowe ilości glutenu, dlatego nie jest ona polecana chorym na celiakię!

Zobacz więcej
Dieta sirtfood
Promocja -10%

Dieta sirtfood zdobywa w ostatnim czasie coraz większą popularność za sprawą spektakularnej metamorfozy znanej piosenkarki Adele. Dieta ta jest bogata w białka (tzw. sirtuiny), które mają pozytywny wpływ na zdrowie, „długowieczność” i proces chudnięcia. Dieta składa się z etapów.

Zobacz więcej
Dieta płodności
Promocja -10%

5 dań na cały dzień: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
2 wersje kaloryczności do wyboru: 1600 kcal / 2000 kcal

Prawidłowo zbilansowana dieta zapewnia optymalną masę ciała, pozwalając uniknąć zarówno nadwagi, jak i niedowagi, gdyż obie te sytuacje mogą niekorzystnie wpływać na płodność. Dieta poprawia ogólną witalność organizmu, łagodzi stany zapalne oraz może wpłynąć pozytywnie na zaburzenia hormonalne. Jadłospis przyszłych rodziców powinien być urozmaicony, złożony z wartościowych, mało przetworzonych produktów, które zawierają jak najwięcej składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zapewnia to dobry stan zdrowia, a tym samym właściwe funkcjonowanie narządów odpowiedzialnych za płodność.

Dieta dla osób, które starają się o dziecko i chcą prawidłowo przygotować swój organizm na ten wyjątkowy czas. Odpowiednia dieta może nie tylko wspomóc płodność, ale również wspomagać prawidłowy rozwój Twojego dziecka w trakcie ciąży.

Zobacz więcej
Zdrowy office box
Promocja -10%

3 posiłki na czas pracy: śniadanie, obiad, podwieczorek
kaloryczność: 800 kcal, 1000 kcal i 1200 kcal

Zestaw 3 posiłków jest idealnie zbilansowany i lekki, aby w trakcie pracy czuć się komfortowo, zwiększać swoją wydajność i uniknąć uczucia głodu. Dieta dedykowana osobom, które pierwsze śniadanie oraz kolację jedzą w domu, natomiast w godzinach pracy chcą kontynuować zdrowe odżywianie i unikać podjadania niezdrowych przekąsek.

Zobacz więcej
Dieta ketogeniczna
Promocja -10%

5 dań w ciągu dnia: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
3 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 2000 kcal

Specyfika diety ketogenicznej polega na bardzo niskiej zawartości węglowodanów w posiłkach, poprzez skomponowanie ich z produktów takich jak: mięso, jajka, ryby, oleje, orzechy, nasiona oraz warzywa o niskiej zawartości węglowodanów. Celem diety jest zmiana procesów metabolicznych i wprowadzenie organizmu w stan tzw. ketozy, podczas której organizm produkuje energię z tłuszczu zgromadzonego w tkankach, co powoduje jego redukcję.

Dieta ma pewne przeciwwskazania: nie powinny jej stosować osoby cierpiące na choroby układu krwionośnego, niewydolność wątroby, nerek, woreczka żółciowego (lub jego braku po wycięciu operacyjnym) lub cierpiące na inne poważne schorzenia. Przed rozpoczęciem diety ketogenicznej zalecamy konsultację lekarską i wykonanie podstawowych badań diagnostycznych.

Zobacz więcej
Dieta o niskim indeksie glikemicznym (IG)
Promocja -10%

4 dania w ciągu dnia: śniadanie, II śniadanie, obiad, kolacja + przekąska probiotyczna
4 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal

Dieta opiera się na zasadach zdrowego odżywiania z wykorzystaniem produktów spożywczych o niskim indeksie glikemicznym, czyli takich, których spożycie nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu glukozy we krwi. Dieta o niskim IG jest bogata w źródła pełnowartościowego białka, pełnoziarniste produkty zbożowe, zdrowe tłuszcze oraz surowe warzywa i owoce. Niskie IG wynika nie tylko ze starannego doboru produktów, ale również ze sposobu ich obróbki termicznej i mechanicznej. Ta wiedza jest niezbędna do skomponowania menu tak, aby zredukować indeks glikemiczny posiłków. Dietę o niskim IG wzbogaca i urozmaica przekąska probiotyczna, której zadaniem jest hamowanie rozwoju patogenów oraz zwiększenie odporności organizmu.

Dieta dedykowana jest osobom cierpiącym na niektóre choroby autoimmunologiczne i dietozależne, takie jak: insulinooporność, cukrzyca typu 1 i 2 (również stan przedcukrzycowy) czy ogólny zespół metaboliczny. Dietę polecamy każdemu, kto chciałby zmniejszyć spożycie cukru.

Zobacz więcej
Dieta hashimoto
Promocja -10%

5 dań w ciągu dnia: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja
4 wersje kaloryczności do wyboru: 1200 kcal / 1600 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal

Hashimoto to choroba o podłożu autoimmunologicznym, która zazwyczaj wynika z niedoczynności tarczycy. Menu skomponowane jest tak, aby wspierać jej prawidłowe działanie. Z diety zostały wykluczone: gluten, laktoza, soja i produkty sojowe; ograniczone: warzywa krzyżowe (kalafior, brokuł) i rośliny strączkowe. Celem jest zminimalizowanie stanów zapalnych. Poziom białka w diecie jest zwiększony ze względu na jego udział w syntezie hormonów tarczycy. Dieta przeznaczona jest dla osób ze zdiagnozowaną niedoczynnością tarczycy.

Zobacz więcej